Авторизація

Глосарій


замовити дані

  • Adh% (Adhesion Index – індекс прихильності)
    Профіль аудиторії події/ТВ каналу. Показник визначає структуру аудиторії шляхом пропорційного розподілу (за рейтингом та розміром аудиторії) соціо-демографічних груп. Це відсоток цільової аудиторії в аудиторії події/каналу. Наприклад, Adh% програми по аудиторії жінки віком 4+ дорівнює 75%. Це означає, що аудиторія цієї програми на 75% складається із жінок.
  • Aff% (Affinity Index) – індекс відповідності/схожості
    Це відповідність даної групи глядачів цільовій аудиторії події (рекламній кампанії, програми, проміжку часу/каналу). Це схожість події з аудиторією. Показник порівнює середню аудиторію події (рейтинг по цільовій аудиторії) з базовою середньою аудиторією події (рейтинг по базовій аудиторії). Наприклад, Aff% події А дорівнює 160% для цільової аудиторії чоловіки віком 45+ років в містах з населенням 50тис.+ в порівнянні з базовою аудиторією віком 4+, міста з населенням 50тис.+. Це означає, що рейтинг по цільовій аудиторії чоловіки віком 45+ років в містах з населенням 50тис.+ був на 60% вище, ніж по аудиторії віком 4+, міста з населенням 50тис.+.
  • Alfa coefficient% (коефіцієнт Альфа) – коефіцієнт рейтингу
    Показник визначає “важливість” програми для ТВ каналу. Співвідношення частки глядачів, яку набула програма (Rsh%), та її витратами на час трансляції (Bsh%).
  • Ats (Average time spent)
    Середній час перегляду глядачем із цільової групи. Глядач – той, хто контактував з подією хоча б 1 секунду.
  • Att% (Attractiveness Index) – індекс привабливості
    Привабливість події для певної цільової групи. Розраховується як співвідношення часток (shr%) цільової та базової аудиторій.
  • Atv (Average time viewing)
    Середній час перегляду індивіда в цільовій групі (незалежно від того, чи був він глядачем).
  • Avr# – показник Avr в абсолютних значеннях
    Середня кількість глядачів рекламного ролика. Показник надається у форматі сотень (‘00).
  • Avr% (Advertising Average Audience) – рейтинг рекламного ролика
    Середній відсоток глядачів рекламного ролика. Формула розрахунку Avr% дорівнює Rat%.
  • Beta coefficient% (коефіцієнт Бета) – коефіцієнт частки
    Показник визначає “успішність каналу” в інтервалі трансляції програми в порівнянні з іншими каналами в контексті аудиторії, яку набуває дана програма. Співвідношення коефіцієнту Альфа програми (Alfa coefficient%) та коефіцієнту Альфа цього проміжку часу для загального ТВ (Alfa coefficient% Total TV, показник дорівнює показнику Alfa coefficient%, але для всього ТВ).
  • Bsh% (Broadcast share) – частка трансляції
    Частка, яку займає програма за часом її трансляції, від загального часу трансляції на каналі (наприклад, 24 години).
  • Cases
    Кількість людей, що представляють цільову групу в вибірці ТВ Панелі. Змінна, розрахована за кілька днів, – унікальна кількість людей за період.
  • Cov# – показник Cov в абсолютних значеннях
    Кількість людей в цільовій групі, які контактували хоча б з однією подією з набору, хоча б 1 секунду. Показник надається у форматі сотень (‘00).
  • Cov% (Coverage) – охоплення набору подій
    Відсоток глядачів у цільовій групі, які контактували хоча б з однією подією з набору, хоча б 1 секунду. Для рекламних кампаній показник використовується у поєднанні з частотою контакту (наприклад, охоплення на частоті 3+ склало 84%. Це означає, що 84% цільової групи контактувало з рекламною кампанією мінімум три рази).
  • EqGrp% (еквівалентний Grp%)
    Рейтинг ролика, приведений до 30 секундного еквіваленту, із урахуванням коефіцієнтів (New Cost Factor) по довжині ролика (згідно офіційних прайсів каналів).
  • Fid% (Fidelity index) – індекс лояльності
    Індекс визначає, скільки відсотків програми в середньому переглядає кожен її глядач. Fid=100% означає, що всі глядачі, які контактували з подією, дивилися її від початку до кінця.
  • Final – фінальні дані
    Дані щодо ТВ перегляду учасників ТВ панелі, що надаються на третій день після трансляції подій.
  • Grp# – показаник Grp в абсолютних значеннях
    Сумарна кількість глядачів набору подій. Показник надається у форматі сотень (‘00).
  • Grp% (Gross Rating Point)
    Сума рейтингів набору подій. Розраховується у відсотках, але може бути більше 100%. Для розрахунку комерційних Grp%, пост аналізу цінової ефективності рекламних кампаній, планування бюджетів – Grp% приводять до 30 секундної стандартної довжини (WGrp%, EqGrp%). Один пункт рейтингу дорівнює одному відсотку аудиторії вибраної цільової групи.
  • Grx%
    Сума охоплень (Rch%). Це загальна кількість контактів для набору подій.
  • Ins
    Кількість подій. Подією може бути як передача, рекламний блок, ролик, так і часовий інтервал.
  • New Cost Factor
    Коефіцієнт для приведення рейтингу ролика до 30 секундного еквіваленту (згідно офіційних прайсів каналів).
  • NIns
    Кількість подій. Подією може бути як передача, рекламний блок, ролик, так і часовий інтервал.
  • OTS (Opportunity To See)
    Показник визначає, скільки разів, в середньому, кожна людина з цільової групи, яка контактувала хоча б з однією з кількох подій (потрапила в Cov), бачила їх. Наприклад, 52% цільової аудиторії контактували хоча б один раз з рекламною кампанією (показник Cov, частота 1+) і в середньому, кожен з них бачив 3 ролики з цієї кампанії (показник OTS).
  • Overnight – попередні дані
    Дані щодо ТВ перегляду учасників ТВ панелі, що надаються на наступний день після трансляції подій.
  • People Meter (Піплметр)
    Електронний пристрій, що реєструє перегляд ТВ каналів та глядацьку поведінку кожного індивіда в домогосподарстві та домогосподарства в цілому, включаючи гостей. Це безперервне щосекундне вимірювання, що здійснюється протягом всієї доби протягом всього року. Пристрій підключається до кожного телевізора в домогосподарстві (кількість Піплметрів=кількість телевізорів).
  • Rat# (Rating) – показник Rat в абсолютних значеннях
    Середня кількість глядачів, що дивилися подію/ТВ канал кожну секунду. Показник надається у форматі сотень (‘00). Наприклад, рейтинг (rat#) “Футбол. ЧС 2006. Італія-Україна. 1/4 фіналу” серед чоловіків (вік 4+ років) дорівнював 30,442.76: це означає, що середня кількість чоловіків віком від 4 років, що дивилися трансляцію 1/4 фіналу Італія-Україна (ЧС 2006), становила 3 млн. 44 тис. 276 глядачів.
  • Rat% (Rating) – рейтинг
    Показник визначає розмір глядацької аудиторії події/ТВ каналу. Середній відсоток глядачів події/ТВ каналу від загальної кількості людей, що належать до цільової групи. При розрахунку береться до уваги довжина перегляду події/ТВ каналу кожним глядачем. Наприклад, рейтинг (rat%) “Футбол. ЧС 2006. Італія-Україна. 1/4 фіналу” серед чоловіків (вік 4+ років) дорівнював 30.8%. Це означає, що в середньому 30.8% чоловіків віком від 4 років дивилися трансляцію 1/4 фіналу Італія-Україна (ЧС 2006).
  • Rch# – показник Rch в абсолютних значеннях
    Середня кількість людей, що були охоплені подією (контактували хоча б 1 секунду). Показник надається у форматі сотень (‘00).
  • Rch% (Reach Rate) – охоплення однієї події
    Відсоток людей в цільовій групі, які контактували з подією (програмою, проміжком часу на ТВ каналі тощо) хоча б 1 секунду. Якщо глядач контактував з однією й тою самою подією кілька разів, він враховується тільки один раз. Охоплення для кількох подій розраховується як середнє зважене на довжину значення.
  • Rsh% (Reception share)
    Вклад програми в рейтинг каналу. Відсоток глядачів, яких залучає програма протягом свого виходу в порівнянні із загальною кількістю глядачів за день. Наприклад, Rsh% події А склав 48% (час її трансляції становив 3,5 години). Це означає, що середньодобовий рейтинг каналу на 48% був отриманий завдяки цій програмі.
  • Sam
    Кількість людей із вибірки ТВ Панелі, що контактували з подією/ТВ каналом хоча б одну секунду. У підсумку по кількох подіях (програмах, днях) може бути сумарним або середнім значенням.
  • Sat% (Saturation index) – індекс заповнюваності рекламою
    Співвідношення між довжиною рекламних/спонсорських блоків/анонсів, що виходили в програмі, та загальною довжиною програми. Sat%_AP – заповнюваність анонсами. Sat%_BR – рекламними/спонсорськими блоками.
  • Shr% (Share) – частка аудиторії
    Відсоток глядачів, що дивилися подію/ТВ канал, від загальної їх кількості у заданий проміжок часу. Наприклад, частка (shr%) “Футбол. ЧС 2006. Італія-Україна. 1/4 фіналу” серед чоловіків (вік 4+ років) дорівнювала 73,98%. Це означає, що серед чоловіків, що дивилися телевізор у час трансляції матчу, 73,98% дивилися саме цей матч.
  • Target Cases
    Кількість людей, що представляють цільову групу в вибірці ТВ Панелі. Змінна, розрахована за кілька днів, – середня кількість людей за період.
  • Target#
    Кількість людей, що представляють цільову групу в генеральній сукупності ТВ Панелі.
  • Tvr# – показник Tvr в абсолютних значеннях
    Середня кількість глядачів, які дивилися телевізор в певний проміжок часу. Показник надається у форматі сотень (‘00).
  • Tvr% (Total TV rating)
    Загальний рейтинг телебачення. Середній відсоток людей із цільової групи, які дивилися телевізор в певний проміжок часу.
  • WGrp% (Weighted Grp%)
    Рейтинг ролика, приведений до 30 секундного еквіваленту. Розраховується пропорційно довжині ролика.
  • 30s CPP (Cost Per Point 30 sec)
    Вартість одного пункту рейтингу 30 секундного ролика (згідно офіційних прайсів каналів).
  • Автопромоушен
    Реклама каналом власних проектів (не анонси). Знаходиться всередині блоку Автопромоушен.
  • Аналогове домогосподарство
    Характеристика домогосподарства, яка визначає, що прийом ТВ каналів відбувається за допомогою ефірної антени чи аналогового кабелю.
  • Анонс
    Реклама телеканалом своєї телепрограми.
  • Блок телепродажу
    Будь-яка послідовність роликів, орієнтованих на продаж товарів у ефірі. Може знаходитись всередині програми телепродажу.
  • Вибіркова сукупність
    Це частина генеральної сукупності, яка відбирається за спеціальними правилами так, щоб її характеристики відображали властивості всієї генеральної сукупності. Таким чином, досліджується лише частина генеральної сукупності, але так, що є можливість отримати повне уявлення про всю сукупність у цілому. Вибірка дослідження ТВ аудиторії (ТВ панель) в Україні становить 2 840 домогосподарств. У ТВ панелі прийнято три вибірки: міста з чисельністю населення понад 50 тис. (вибірка 50 + тис.); населені пункти менше 50 тис. (вибірка 50 – тис.); вся Україна.
  • Генеральна сукупність
    Це сукупність, на яку дослідник розповсюджує висновки дослідження, вивчаючи тільки її частину (див. Вибіркова сукупність). Генеральна сукупність ТВ панелі в Україні: глядачі віком понад 4 роки; домогосподарства, що мають принаймні один телевізор, проживають на території України (села, міста 50 тис.-, міста 50тис.+).
  • Домогосподарство
    Одна або декілька осіб, які ведуть спільне господарство, мають принаймні один телевізор та проживають в одному помешканні, яких залучено до ТВ панелі та забезпечено (People Meter/Піплметром). В домогосподарстві вивчаються всі особи віком від 4 років.
  • Ефірне домогосподарство
    Характеристика домогосподарства, яка визначає, що в домогосподарстві є тільки ефірна антена.
  • Кабельне домогосподарство
    Характеристика домогосподарства, яка визначає, що в домогосподарстві є кабельний тип прийому, але це не виключає наявності ефірної антени.
  • Моніторингові дані
    Запис рекламних й програмних подій, що транслюються на ТВ каналах. Дані надаються моніторинговою компанією Комунікаційний Альянс. В процесі обробки компанією AC Nielsen моніторингові дані об’єднуються з даними телеперегляду ТВ аудиторії (дозволяє оцінювати показники програм й реклами).
  • Прайм-тайм (Prime time)
    Проміжок часу, коли найбільша кількість глядачів дивиться ТВ. Наприклад, з 18:00 до 24:00 по буднях та вся доба по вихідних. Вартість реклами у прайм-тайм – найдорожча.
  • Регіональний рекламний блок
    Обмежується відкриваючою та закриваючою рамкою блоку (відмітка –“на правах реклами”, “реклама” тощо) з поміткою про регіональність.
  • Рекламний блок
    Обмежується відкриваючою та закриваючою рамкою блоку (відмітка –“на правах реклами”, “реклама” тощо).
  • Розміри основних цільових груп:
    Цільова аудиторія % від Вся Україна (вік 4+) в млн. осіб
    Вся Україна (вік 4+) 100 37,9
    населенні пункти 50 тис та менше (вік 4+) 55,37 21,0
    міста 50 тис та більше (вік 4+) 44,63 16,9
    міста 50 тис та більше (вік 18+) 38,58 14,6
    міста 50 тис та більше (вік 18-54) 25,48 9,6
    міста 50 тис та більше (вік 14-49) 24,08 9,1
  • Спонсорський блок
    Обмежується відміткою “партнер показу”, “спонсор показу”, “спонсор програми”, “спонсор проекту”.
  • Супутникове домогосподарство
    Характеристика домогосподарства, яка визначає, що в домогосподарстві є супутникова тарілка, але це не виключає наявності ефірної антени чи кабельного типу прийому.
  • ТВ панель
    Кількісне соціологічне дослідження, метою якого є визначення телевізійної аудиторії та кожного окремого ТВ каналу за допомогою електронного пристрою (Піплметр/Peoplemeter). В панельну вибірку домогосподарства відбираються для тривалої участі в дослідженні. Компанія-оператор, що вимірює ТВ аудиторію в Україні з 2014 року – Nielsen. З 1 травня 2016 року – це загальнонаціональне дослідження, що включає 2 840 ТВ домогосподарств за виключенням АР Крим та м. Севастополь.
  • Установче дослідження
    Дослідження, метою якого є визначення соціо-демографічних характеристик домогосподарств та їх структури за ТВ обладнанням (кількість телевізорів, тип прийому тощо). Результати Установчого дослідження (разом із даними Державного Міністерства Статистики України) є джерелом для визначення контрольних параметрів, за якими будується репрезентативна вибірка дослідження (ТВ панель); а також – базою для набору домогосподарств для участі у ТВ панелі.
  • Цільові аудиторії (основні):
    Цільова аудиторія Опис
    4+, Вся Україна Глядачі віком від 4 років і старше, що проживають на всій території України (окрім АР Крим)
    4+, 50- Глядачі віком від 4 років і старше, що проживають у містах та населених пунктах менше 50 тис. мешканців (окрім міст/населених пунктів АР Крим)
    4+, 50+ Глядачі віком від 4 років і старше, що проживають у містах 50 тис. мешканців і більше (окрім міст АР Крим)
    18+, Вся Україна Глядачі віком від 18 років і старше, що проживають на всій території України (окрім АР Крим)
    18+, 50+ Глядачі віком від 18 років і старше, що проживають у містах 50 тис. мешканців і більше (окрім міст АР Крим)
    18-54, Вся Україна Глядачі віком від 18 до 54 років, що проживають на всій території України (окрім АР Крим)
    18-54, 50+ Глядачі віком від 18 до 54 років, що проживають у містах 50 тис. мешканців і більше (окрім міст АР Крим)
    14-49, Вся Україна Глядачі віком від 14 до 49 років, що проживають на всій території України (окрім АР Крим)
    14-49, 50+ Глядачі віком від 14 до 49 років, що проживають у містах 50 тис. мешканців і більше (окрім міст АР Крим)
  • Цифрове домогосподарство
    Домогосподарство, що має технічну можливість для прийому цифрових каналів.

Інші терміни ви можете знайти в словнику Nielsen TAM Glossary.